Social Media Manager Cursus  Compleet programma

Leer meer over Social Media Marketing in dit complete programma! Het programma bestaat uit de gehele cursus Social Media Manager, templates & inspiratie, één op één sessie en toegang tot alle live sessies! 

Hieronder zie je wat elke module van de cursus inhoud, wat je kunt verwachten en de tijdsduur. 

 

Module 1. Welkom

Welkom bij de Social Media Manager cursus! Goed dat je meedoet. In deze eerste intro zie je hoe de cursus is opgebouwd, waarom en wat je kunt verwachten. 

Module 2. Trends

Welkom bij Module 2; Social Media Trends. Wat gebeurt er om ons heen, op het gebied van Social Media, Communicatie en Techniek die onze maatschappij, klanten, afnemers, werknemers beïnvloeden?

Module 3. Social Media Analyses

Module drie is een korte maar ontzettend belangrijk onderdeel in de cursus Social Media Manager; in deze fase ga je analyseren waar je staat, waar kansen & bedreigingen liggen en waar jouw organisatie sterk in is, waar verbeterpunten liggen en waar jij online staat. Het goed analyseren is dé basis voor de rest van de modules; dus ga er goed voor zitten en let’s get started! 

Module 4. Social Media Strategie

In deze module leg je de basis en ga je kiezen wie je wilt zijn (online), hoe je je wilt profileren, waar je voor staat en wat en wie je wilt bereiken. Social Media Strategie is ontzettend belangrijk en een goede strategie geeft rust en overzicht. Probeer in deze module al heel concreet te worden en goed na te denken over de lange(re) termijn; hoe concreter en serieuzer je dit oppakt; hoe meer gericht je de uitvoeringsfase kunt ingaan en hoe groter de kans is dat het gewenste resultaat er gaat komen. 

Tip! Neem (mocht je ingeschreven zijn 😉 je tijd voor deze module aangezien dit de basis is van de volgende stappen die je gaat zetten op het gebied van marketing, social media & online communicatie. Dit is één van de belangrijkste onderdelen.  

Module 5. Social Media Channels

In deze module zoomen we in op welke social media kanalen er zijn, wie de ‘main’ users zijn van de social media kanalen en meer! Je krijgt (letterijk) overzicht wat elk channel kan en wat de (on-)mogelijkheden zijn. 

Module 6. Content Marketing

Content verteld jouw verhaal, jouw boodschap. Content anno 2020 is meer dan het zenden, het kan vragen om interactie, om een belevenis, om het delen van een gevoel, een ervaring. Content Marketing is ontzettend belangrijk en is de eerste stap, uitvloeisel van de Social Media Strategie; het maakt de strategie tastbaar. In deze belangrijke module leer je meer over diverse types content, content marketing en ga je kiezen (content strategie). 

Module 7. Social Media Communicatie

Hoe ga je online communiceren? Welke toon of voice gebruik je? Wat wordt je ‘communicatie strategie’? Er zijn ontelbaar manieren om jouw boodschap op de juiste manier te delen. Bekijk de module Communicatie en laat je inspireren! 

ps; dit is het gedeelte wat jouw volgers (klanten, medewerkers, fans) écht letterlijk gaan zien en ervaren! Zorg voor consistentie en uitstraling van jouw merk; waar sta je voor en hoe vertaal je dit in de communicatie? (Word snel deelnemer en enjoy the ride!) 

Module 8. Social Media Adverteren

Social Media Advertising kan een welkome aanvulling zijn in jouw Social Media Strategie; leer hier meer over de mogelijkheden. Welke channels bieden adverteren aan, wat is het verschil tussen elk channel? Een theorie module die belangrijk is om te weten voor Social Media Managers! 

BONUS! Instagram & Facebook Adverteren

#DIY! Doe meteen mee met deze workshop ‘Adverteren op Instagram & Facebook’!

Stap voor stap doorlopen we het proces en wordt er uitgelegd waar je op dient te letten.

Adverteren op Instagram en Facebook kan een welkome aanvulling zijn voor het bereiken van jouw doelen. Het platform van Facebook verandert continue maar de stappen en werkwijze blijven hetzelfde. Begin direct! 

Module 9. Social Media Apps & Tools

Sneller en-/of slimmer werken doe je met deze Social Media Apps & Tools! In de module hoor je wat goede, effectieve tools zijn die je kunt gebruiken. We zoomen in op toffe, handige tools. Kies de tools die bij jou passen en laat je inspireren! 

Module 10. Social Media Analytics & Dashboard

Meten is weten. Maar wat ga je meten? En welk channel biedt welke metrics aan? In module 10 bespreken we de belangrijkste analytics, hoe je kunt kiezen wat belangrijk is voor jouw organisatie en hoe je een dashboard maakt zodat je op frequente wijze een terugkoppeling kunt geven van de resultaten. Wees in ‘the lead’ van en over jouw digitale marketing! 

Social Media Organisatie

‘Hoe organiseer je een Social Media Team?‘ 

Welke rollen, taken kun je verdelen binnen een Social Media Team? Lees in deze module meer over het organiseren van een Social Media Team of als onderdeel van een bestaande/nieuwe organisatie. 

 

Maria Cappon

Maria Cappon

Instructeur 

Maria Cappon is eigenaar van So-MC, the Social Media Company. So-MC is opgericht 2011 met als visie ‘Life is all about sharing’. Het delen van kennis en passie rondom Social Media en Digitale Marketing staat voorop.

Middels mijn programma’s wordt 10 jaar aan praktijk kennis gedeeld. Zo hoop ik jou goed op weg te kunnen helpen.

Wil je meer weten? Connect gerust via LinkedIn of neem contact op.

Facebook & Instagram Adverteren

BONUS! Leer meer over het adverteren op Instagram en Facebook, hoe zet je een campagne op? Welk doel kies je? Hoe kies je de juiste doelgroep? Wat zijn de do’s & don’ts en hoe meet je de resultaten! In dit programma is een extra module ingebouwd rondom Social Media Adverteren op Facebook en Instagram. 

Social Media Plan

Maak jouw eigen Social Media Plan! Middels de speciale tooling van deze cursus kun jij razendsnel jouw eigen Social Media Plan opzetten, van strategie tot en met de digitale puntjes op de i. Als je het programma volgt kun je zo vaak als je wilt gebruik maken van deze tool. Handig, vooral als je meerdere Social accounts in beheer hebt. 

Meer informatie of direct beginnen? Vraag een gratis intake aan of begin direct!